SAYANG

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh @ solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna nescaya tidak ada pendakwah, maka akan sedikitlah orang yang memberi peringatan".
~Hassan Al-Basri~

"Mengunakan Internet untuk menyampaikan maklumat Islam, menyampaikan shara' Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama".

~Petikan drp Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof Dr. Sheikh Yusuf Al-Qardhawi~

"Sesungguhnya saya tidak layak untuk berkata-kata..disini hanya perkongsian ilmu, setiap kebaikan datangnya daripada Allah & setiap kelemahan dtgnya dlm diri saya sendiri. Andai ada salah silap mohon ditegur sesungguhnya saya manusia biasa yg mempunyai bnyak kelemahan".
~Arnida Ariffin~

•*´¨`*••*´¨`*•MARI KITA BERZIKIR•*´¨`*••*´¨`*•

Photobucket
zikrullah n doa

SPECIAL FOR YOU

Sahabat

BarakAllahulana

Kekuatan Arni

Monday 30 May 2011

Hati Yang Merinduimu

Kelmarin 29/05/2011 dah genap 3 tahun arwah adik ridhwan meninggalkan kami sekeluarga...kerinduan kami tiada akhirnya namun doa sebagai pengubat rindu buat adik tersayang. Kami teramat sayang akan adik Ridhwan namun Allah lebih menyayangimu dik.. kaktie doakan semoga Allah melindungimu dik di syurga Allah yang abadi. Kenangan bersama adik Ridhwan tidak akan kaktie, angah n adik hanif lupakan. Kami redha dengan pemergianmu dik tetapi kadang2 rindu yang amat sangat tidak dapat dibendung. Doa, doa dan terus berdoa semoga kami x lalai dengan kenyataan ini. Setiap kelahiran pasti ada kematian... Dunia ini hanyalah satu persinggahan buat Umat Manusia. Kita sebagai manusia seharusnya melengkapkan diri mentaati perintah Allah dan meninggalkan larangan Allah sebagai bekalan di akhirat yang pasti. Jangan ditangisi setiap pemergian insan yang kita sayangi di dunia ini kerana itu adalah kepastian yang hakiki... Kita pasti akan mati. Ya Allah... panjangkanlah umurku supaya aku dapat meneruskan ibadah kepadaMu dan dapat berbakti kepada kedua-dua ibu bapaku, berbakti kepada suamiku dan anak2ku nanti Ya Allah. 

Adik Ridhwan... namamu indah. Ya Allah rindu nyer kaktie kepada adik ridhwan... 
                                     Mohamad Ridhwan Bin Mohamad Ariffin

Al-Fatihah :-
Semoga roh adik dicucuri rahmat Allah...Ameen ya Allah

0 comments: