SAYANG

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh @ solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna nescaya tidak ada pendakwah, maka akan sedikitlah orang yang memberi peringatan".
~Hassan Al-Basri~

"Mengunakan Internet untuk menyampaikan maklumat Islam, menyampaikan shara' Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama".

~Petikan drp Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof Dr. Sheikh Yusuf Al-Qardhawi~

"Sesungguhnya saya tidak layak untuk berkata-kata..disini hanya perkongsian ilmu, setiap kebaikan datangnya daripada Allah & setiap kelemahan dtgnya dlm diri saya sendiri. Andai ada salah silap mohon ditegur sesungguhnya saya manusia biasa yg mempunyai bnyak kelemahan".
~Arnida Ariffin~

•*´¨`*••*´¨`*•MARI KITA BERZIKIR•*´¨`*••*´¨`*•

Photobucket

SPECIAL FOR YOU

Sahabat

BarakAllahulana

Kekuatan Arni

Friday, 27 May 2011

Hati Sentiasa Ingat Allah

" seharian perjalananku "

Assalamualaikum...
Pada pukul 9 pagi nida & nurul naik bus dari Changlon ke Kelantan... alhmdulillah pada pukul 4.30 petang sampai di Tanah Merah dengan harapan dapat naik keretapi pada pukul 5 petang tapi sedihnyer  keretapi baru jer lepas...kami terpaksa tunggu keretapi pada pukul 7.45 petang... pastu nida n nurul ke toilet sebab nida dah pening, nida terus muntah. x larat sgt dah... tiket keretapi nida terpksa ambil ke krai je sebab tiket ke gua musang dah habis... pas habis muntah nida n nurul ke kfc yang berdekatan.

                                              Arnida & Akmal b4 naik bus

                                   senyum sokmo walaupun baru jer pas muntah

Kami naik keretapi ekpress pada pukul 8malam... masa dalam keretapi nida gtau yang pengutip tiket tu "encik, boleh ke saya nak bayar tiket ke Gua musang atas keretapi sb tadi kakak yg jual tiket tadi ckp blh bayar atas ni??? " pengutip tu ckp...mane blh bayar atas ni...nida pon ckp..ala encik boleh la... sy nak balik gm jgk..sy dah penat ni dari Kedah lagi..boleh la encik..pastu encik tu terus ambik tiket n berlalu pergi n xdatang2 ag..nida nak bayar tapi die xdatang2... tapi yang menyedihkan pas jer kuala krai nida terpksa berdiri atas keretapi sb org ramai sgt malam tadi atas keretapi... Ya Allah...ni lah kali pertama nida naik keretapi terpksa berdiri..pening sgt2..tadi dah la muntah... pergantungan nida saat tu hanyalah Allah..nida berdoa sgt2 moga Allah memberi kekuatan kepada nida untuk bertahan. Bukan nida sorang yang berdiri tapi ramai lagi, nasib baik ada pakcik tu die pun berdiri jgk. Nida kesian kat die sb dah la tua tapi boleh bertahan berdiri... disini lah nida mempunyai kekuatan untuk terus berdiri sb nida fikir orang yang lebih tua boleh berdiri xkan lah nida yang masih muda xboleh bertahan sekejap... Ya Allah sesungguhnya Allah Maha mengasihi kepada Hamba yang berada dalam kesusahan... Ada sorang budak lelaki tu die suh la nida duduk kat dalam surau tapi nida xnak sb nida nak berdiri bersama2 dgn sorang p.cik yang tua nie(sebaya nga atuk nida). Akhirnya berkat doa dan kesabaran nida n umie kesayangan..nida selamat jgk sampai ke Gua musang...umie abah angah n adik hanif dah tungu nida kat stesen keratapi...nida turun n terus peluk diorang...huuu rindu sgt..keletihan nida dah hilang pas jer lihat wajah mereka yang amat dirindui...

Walaupun pengorbananku ini terasa berat kerana terpksa naik bus dari uum ke tanah merah n dari tanah merah ke gua musang tapi pengorbanan ini adalah suatu pengorbanan yang amat bernilai bagiku kerana pengorbanan ini dapat lebih mematangkan aku untuk lebih berdikari...Kebergantungan kita kepada Allah amat penting, di mana sahaja kita berada harus sentiasa ingat Allah xkira susah senang kerana Allah akan memberi pertolongan kepada kita...percayalah. Pada masa encik pengutip tiket tu kutip tiket.. nida baca satu doa yang umie slalu pesan suh baca apabila berada dalam kesusahan dan supaya die lembut hati...Alhamdulillah, die x marah nida...Allah dah melembutkan hati pengutip tiket itu. 

Alhamdulillah nida dh selamat sampai ke rumah n bersama umie abah angah n adik hanif kesayangan... nida berdoa semoga cuti semester ini dapat dipenuhi dengan perkara yang bermanfaat...kepada sahabat yang masih di uum nida doakan semoga kalian diberi kekuatan untuk meneruskan perjuangan kerana Allah..semoga berjaya..Ameen ya robbal a'lamin

" senyum sokmo deh..."

0 comments: