SAYANG

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh @ solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna nescaya tidak ada pendakwah, maka akan sedikitlah orang yang memberi peringatan".
~Hassan Al-Basri~

"Mengunakan Internet untuk menyampaikan maklumat Islam, menyampaikan shara' Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama".

~Petikan drp Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof Dr. Sheikh Yusuf Al-Qardhawi~

"Sesungguhnya saya tidak layak untuk berkata-kata..disini hanya perkongsian ilmu, setiap kebaikan datangnya daripada Allah & setiap kelemahan dtgnya dlm diri saya sendiri. Andai ada salah silap mohon ditegur sesungguhnya saya manusia biasa yg mempunyai bnyak kelemahan".
~Arnida Ariffin~

•*´¨`*••*´¨`*•MARI KITA BERZIKIR•*´¨`*••*´¨`*•

Photobucket

SPECIAL FOR YOU

Sahabat

BarakAllahulana

Kekuatan Arni

Friday, 22 June 2012

Imamku Kelak

 ~✿>> Gambar Hiasan ~✿>>

~✿>> Pada zaman ini, BERTEMU dengan seseorang lelaki yang MENJAGA SOLATNYA sudah cukup untuk MEMBUATKAN AKU MERASA BANGGA DAN HORMAT padanya..kerana kelak diriku hanyalah SEORANG MAKMUM yang setia menanti SEORANG IMAM yang sentiasa berada di sisiku..

InsyaAllah..
Aminn..

p/s : Jika SEORANG LELAKI menjaga solatnya, insyaAllah..segala AMALAN LAIN akan turut MENJADI SEMPURNA..♥♥

Pesanan untuk bakal zauj n bakal zaujah :
"Jaga Diri...Jaga Iman...Jaga Hati"

~✿>> Hati Bakal Zaujah ~✿>>

Wednesday, 20 June 2012

Miss Abah

Assalamualaikum, 

Alhamdulillah masih berkesempatan untuk singgah di ruangan hati yg tersangat dirindui ini...
ada 4 hari je lagi untuk saya menghabiskan pengajian sebagai mahasiswa di uum...saat yg tersangat sy impikan satu masa dulu tetapi sekarang saat nie adalah suatu saat yg menyedihkan hati saya...sebabnya kali nie saya balik abah kesayangan xakan jemput saya lagi & saya terpaksa berpisah dgn sahabat2 yg saya sayang...

Setiap kelahiran....adanya kematian
Setiap pertemuan...adanya perpisahan
Tanpa pertemuan kita tidak akan mengenal erti sebuah kenangan

Dah dua malam saya kurang sihat mungkin sebab terlalu sibuk belajar untuk final exam for final year & sebab terlalu rindu dekat abah...malam nie saya telefon umie, umie sedih memikirkan saya anaknya yg akan pulang tanpa dijemput abah kesayangan..saya terpaksa memberitahu umie yg saya xsedih sb saya xsanggup tgk umie sedih...badan umie dah susut sekarang..saya xnak apa2 terjadi kt umie..saya amat menyayangi umie sepertimana saya menyayangi abah....saya sempat menasihati umie supaya tidak bersedih lagi sb kaktie ok.... naluri seorang ibu dia dapat rasakan kesedihan anaknya...rindu sangat2 dekat abah..rindu sgt...lau abah ada mesti abah gembira sb sy dah habis belajar...mesti abah bangga dengan kaktie kan... bila lah dapat terima kenyataan nie..kaktie tersangat rindukan abah... dahulu abah xkan biarkan kaktie angkat beg berat sewaktu abah ambil kaktie di stesen bus...kaktie masih ingat lagi abah hantar kaktie masa 1st masuk uum...abah sangup segalanya...kaktie sayang abah...kenangan bersama abah terlalu indah..indah sgt2..
sebenarnya kaktie xkuat tp terpaksa kuat demi umie n adik2 n my future.....kaktie hanya mampu mendoakan abah sekarang..abah layan kaktie cam seorang puteri...puteri n putera yg terlalu dimanjakan abah....abah...kaktie rindu abah... biasanya lau dekat2 kaktie nk balik ni mesti abah akan bersemangat menunggu kepulangan kaktie..macam2 abah suh umie belikan utk kaktie...pelbagai hidangan...kita akan makan besar sama2 kan...bergurau senda...mcamna lah kali nie abah tanpa abah...umie kita sepi tanpa abah...dah hampir 4 bulan abah abah pergi tp kaktie setiap malam ngis...walaupun kaktie doakan untuk abah bacakan yasin n quran tp kaktie tetap rindukan abah...umie kuat sekarang sb anak2....kaktie akan kuat sb umie...Allah bersama kita umie, angah n adik....asalkan kita sabar..sabar itu boleh cuma rindu xdapat tahan...

I love You Abah

Anak yg merindui Abah dlm tangisan.... Kaktie

Monday, 11 June 2012

♥ JARAK ITU INDAH ♥

JARAK ITU INDAH




 

Jika RINDUKAN SESEORANG , PEJAMKANLAH MATA dan UCAPKANLAH :   

 " Ya Allah Aku rindukannya keranaMu Ya Allah ,  
 Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu .
 Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..
 Tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..

~ Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia ingin untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..
~ Dengan JARAK ini aku dan dia ingin untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..
~ Dengan jarak ini aku dan dia ingin untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..
~ Dengan JARAK ini aku dan dia ingin untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..
~ Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..

Terima kasih ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia..
♥♥








=,= Hatiku An-Nisa' =,=