SAYANG

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh @ solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna nescaya tidak ada pendakwah, maka akan sedikitlah orang yang memberi peringatan".
~Hassan Al-Basri~

"Mengunakan Internet untuk menyampaikan maklumat Islam, menyampaikan shara' Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama".

~Petikan drp Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof Dr. Sheikh Yusuf Al-Qardhawi~

"Sesungguhnya saya tidak layak untuk berkata-kata..disini hanya perkongsian ilmu, setiap kebaikan datangnya daripada Allah & setiap kelemahan dtgnya dlm diri saya sendiri. Andai ada salah silap mohon ditegur sesungguhnya saya manusia biasa yg mempunyai bnyak kelemahan".
~Arnida Ariffin~

•*´¨`*••*´¨`*•MARI KITA BERZIKIR•*´¨`*••*´¨`*•

Photobucket

SPECIAL FOR YOU

Sahabat

BarakAllahulana

Kekuatan Arni

Wednesday, 20 June 2012

Miss Abah

Assalamualaikum, 

Alhamdulillah masih berkesempatan untuk singgah di ruangan hati yg tersangat dirindui ini...
ada 4 hari je lagi untuk saya menghabiskan pengajian sebagai mahasiswa di uum...saat yg tersangat sy impikan satu masa dulu tetapi sekarang saat nie adalah suatu saat yg menyedihkan hati saya...sebabnya kali nie saya balik abah kesayangan xakan jemput saya lagi & saya terpaksa berpisah dgn sahabat2 yg saya sayang...

Setiap kelahiran....adanya kematian
Setiap pertemuan...adanya perpisahan
Tanpa pertemuan kita tidak akan mengenal erti sebuah kenangan

Dah dua malam saya kurang sihat mungkin sebab terlalu sibuk belajar untuk final exam for final year & sebab terlalu rindu dekat abah...malam nie saya telefon umie, umie sedih memikirkan saya anaknya yg akan pulang tanpa dijemput abah kesayangan..saya terpaksa memberitahu umie yg saya xsedih sb saya xsanggup tgk umie sedih...badan umie dah susut sekarang..saya xnak apa2 terjadi kt umie..saya amat menyayangi umie sepertimana saya menyayangi abah....saya sempat menasihati umie supaya tidak bersedih lagi sb kaktie ok.... naluri seorang ibu dia dapat rasakan kesedihan anaknya...rindu sangat2 dekat abah..rindu sgt...lau abah ada mesti abah gembira sb sy dah habis belajar...mesti abah bangga dengan kaktie kan... bila lah dapat terima kenyataan nie..kaktie tersangat rindukan abah... dahulu abah xkan biarkan kaktie angkat beg berat sewaktu abah ambil kaktie di stesen bus...kaktie masih ingat lagi abah hantar kaktie masa 1st masuk uum...abah sangup segalanya...kaktie sayang abah...kenangan bersama abah terlalu indah..indah sgt2..
sebenarnya kaktie xkuat tp terpaksa kuat demi umie n adik2 n my future.....kaktie hanya mampu mendoakan abah sekarang..abah layan kaktie cam seorang puteri...puteri n putera yg terlalu dimanjakan abah....abah...kaktie rindu abah... biasanya lau dekat2 kaktie nk balik ni mesti abah akan bersemangat menunggu kepulangan kaktie..macam2 abah suh umie belikan utk kaktie...pelbagai hidangan...kita akan makan besar sama2 kan...bergurau senda...mcamna lah kali nie abah tanpa abah...umie kita sepi tanpa abah...dah hampir 4 bulan abah abah pergi tp kaktie setiap malam ngis...walaupun kaktie doakan untuk abah bacakan yasin n quran tp kaktie tetap rindukan abah...umie kuat sekarang sb anak2....kaktie akan kuat sb umie...Allah bersama kita umie, angah n adik....asalkan kita sabar..sabar itu boleh cuma rindu xdapat tahan...

I love You Abah

Anak yg merindui Abah dlm tangisan.... Kaktie

0 comments: